Dani kruha i Svjetski dan hrane
Autor: Nemanja Davidović, 10. 11. 2020.
Ove godine Osnovna škola Bršadin odazvala se izazovu kojeg je pred hrvatske škole postavio Hrvatski zavod za javno zdravstvo unutar projekta Školskog doručka. Na bačenu rukavicu u obliku petodnevnog izazova Bršadinci su odgovorili trotjednim aktivnostima kojima su dočekali, obilježili i ispratili 16. listopada, Svjetski dan hrane.
Ove godine Osnovna škola Bršadin odazvala se izazovu kojeg je pred hrvatske škole postavio Hrvatski zavod za javno zdravstvo unutar projekta Školskog doručka. Na bačenu rukavicu u obliku petodnevnog izazova Bršadinci su odgovorili trotjednim aktivnostima kojima su dočekali, obilježili i ispratili 16. listopada, Svjetski dan hrane. I to kao od šale, jer već svi znaju da u ovoj školi učenici petog razreda sa svojom nastavnicom provode čak dva razredna godišnja projekta (Ja to mogu! i Novo, staro, zdravo, fino…) koji se svojim ciljevima i aktivnostima preklapaju s ciljevima izazova Školskog doručka. Promocija zdravih prehrambenih navika u fokusu je svih djelatnika škole, roditelja i učenika koji su, kroz praktične aktivnosti promišljanja, osmišljavanja i kreiranja zdravih obroka, pokazali odgovornost prema sebi i svome tijelu. S obzirom na to da naša škola organizira nastavu u dvije smjene, a ideja zdravog doručka se jednostavno ne može provesti u vrijeme ručka ili večere, nismo željeli aktivnosti svesti na samo jedan tjedan. Perfekcionisti smo i stalo nam je doista dobro odraditi izazov.
Tako su učenici našeg prvog razreda sa svojom učiteljicom Suzanom Jeremić obilježili Tjedan školskog doručka uz integraciju Dana zahvalnosti za plodove zemlje i Svjetskog dana pješačenja. Učenici su se upoznali s važnostima zdravog jutarnjeg obroka te raznolikostima koje bi trebao sadržavati. Razgovor je bio o žitaricama, voću, povrću, mliječnim proizvodima. Uz Svjetski dan pješačenja upoznali su se s važnostima svakodnevnog kretanja, koji uz zdrav obrok predstavlja bitne sastavnice zdravog života. Kroz razgovor i crtanje, učenici su istakli kako najviše vole za doručak sendviče, pa im je uručen letak s popisom namirnica za zdrave sendviče. Crtali su omiljen sendvič. U konačnici su stvorili razredni tjedni jelovnik prema Nacionalnim smjernicama za prehranu u osnovnim školama.
Peti je razred ove godine sebi za cilj postavio saznati što su sve u stanju napraviti samostalno, ali i što se sve fino i zdravo može napraviti istražujući i stare, poznate recepte i namirnice, ali i nove nepoznate okuse. Ovogodišnji izazov Školskog doručka bio je samo još jedna zgodna aktivnost koju su rado istraživali. Naime, na ranijoj radionici na satu razrednika učenici su imali priliku kušati neke nove namirnice, svakome se nešto svidjelo i je baš svatko stekao dovoljno samopouzdanja da kod kuće sam pokuša osmisliti vlastite recepte za zdravu školsku užinu kao odmak od uobičajenih namirnica brze hrane. Riblji namaz, kukuruzne tortilje, tost od integralnih zrna, raženi kruh, voćni smoothie umjesto soka... Samo ih ne pitajte što misle o humusu! U sklopu dvaju projekata održat će se tijekom godine mnoge aktivnosti kojima se učenici iznimno raduju. Ova godina obećava puno toga i naši petaši to mogu. A onda je došao izazov Školskog doručka i učenici su svoje ideje proveli u djelo. Donijeli su namirnice i predstavili svoje uratke. U Canvi su izrađivali svoje recepte i plakate koji su za cilj imali promovirati zdrave prehrambene navike. Kao šećer na kraju, rješavali su online inačicu kviza o zdravoj prehrani. Sa svojom razrednicom nastavit će i dalje ove godine istraživati što sve mogu i što je sve zdravo doručkovati.
Učenici šestog razreda vrijedno su istraživali. Istraživali su što se sve vole doručkovati i što se sve nađe na našim tanjurima, tipično za naš zavičaj, ali i što bi moglo biti na njemu da je zdrav. Nakon istraživanja su i pripremili zdrave obroke pod budnim okom svoje razrednice Ane Čalošević. U nastavku su se učenici šestog razreda upoznali s konceptom indeksa tjelesne mase. Naučili su ga izračunavati putem ITM kalkulatora na stranici https://zivjetizdravo.eu/2020/02 /14/itm-kalkulator/.
Učenici sedmih razreda su se sa svojim razrednicima, Brankom Brdarić i Nebojšom Dobrijevićem, prihvatili izrade jelovnika i plakata za školski natječaj najljepšeg plakata na temu školskog doručka.
Osmi je razred sa svojom razrednicom Marijom Kojić otišao korak dalje. Pripremili su si voćnu salatu i njome se zasladili. Analizirali su i svoj jelovnik u odnosu na piramidu zdrave prehrane. Napravili su i jedan dnevnik jelovnik za manekenku, profesionalnog sportaša i za adolescenta u razvoju.
Kao pravi Slavonci, dokazali smo da prije svega volimo jesti. Makar i zdravo!
Као прави Славонци, доказали смо да прије свега волимо јести. Макар и здраво!
« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |